F5

F5

Szurkoló született

2016. június 15. - macassy

-macassy-

Töredelmesen be kell vallanom valamit. Ha tehetem, sose nézek focimeccset. Nem tehetek róla, unom a futballt, egyáltalán nem köt le ez a sport. Voltam már meccsen, hátha magával ragad a hangulat, de semmi. Amint elfogyott a söröm és a tökmag, unatkozni kezdtem.

Kedden hatkor mégis odaültem a tévé elé. Ha akkor megkérdezitek, miért, nem tudtam volna megmondani. Talán azt gondoltam, ciki lesz másnap, ha kiderül az irodában, hogy csak én nem láttam a meccset. Talán hazaszeretetből. Kíváncsiságból. Vagy egyszerűen csak azért, mert jól esett lerogyni a kanapéra.

Pályára lépett a magyar válogatott. Figyeltem az arcokat, persze azt se tudtam, ki kicsoda. Megszólalt a Himnusz, amit kicsit pattogósabban játszottak, mint ahogy mi megszoktuk, elvégre külföldön nem értik, hogy ez számunkra imádság, a magyar nép zivataros századaiból. Hallottam, hogy a kinti szurkolótábor lassabban énekli, és láttam, amikor a kamera végigpásztázta a magyar csapatot, hogy ők is. Dacosan, büszkén, de mégis alázatosan egy nagy küzdelem előtt. Mint akik csatába készülnek.

foci.jpg

Ahogy elkezdődött a meccs, rájöttem, hogy izgulok értük. A két magyar gólnál felüvöltöttem – és magamon is meglepődve – azt éreztem, jó lenne ott lenni a lelátón. Együtt kiáltani minden rigmust, hallani, ahogy zúg körülöttem a RIA-RIA-HUNGÁRIA, ott lüktetni a piros-fehér-zöldbe öltözött tömeggel, sírni, összeölelkezni, buzdítani.

Láttam a neten egy csomó videót arról, mekkora banzáj volt éjjel a körúton, olvastam a fészbukos posztokat, a focisták nyilatkozatait, láttam, hogy a kommentátorok arcáról nem olvadt le a vigyor, és innen is üzenem Zsoltnak, hogy büszke vagyok rá, amiért nem adja el a lakását olyannak, aki nem nézi az osztrák-magyart!

Néhány autón ma reggel nemzetiszínű zászlókat láttam, többen tülkölni kezdtek, ha észrevettek egy-egy ilyen járgányt. Egy ismerősöm mesélte, hogy délelőtt az Andrássy úton letekerte valaki a kocsiablakot, és elkezdte skandálni, hogy RIA-RIA-HUNGÁRIA. Egyedül. Teli tüdőből. Mert kikívánkozott belőle. A zebránál álló emberek csatlakoztak hozzá, és spontán ünneplés alakult ki néhány perc erejéig Budapest szívében.

Szóval szurkoló lettem, és értetlenül olvasom a cikkeket arról, hogy ki miért nem drukkolt a magyaroknak. Semmit nem tudok a taktikáról, beállásról, és a lest sem értem. Többek között. Továbbra sem találok mentséget a Bundesliga-frizurára, de már értem, milyen KIRÁLY egy szürke melegítőnadrág.

Nem állítom ugyan, hogy jegyet veszek ezentúl minden hazai meccsre, de tény, hogy alig várom már a szombati mérkőzést. Azt a 90 percet, amikor újra elhangzik a varázslatos mondat a lelátókon: itthon vagyunk. Franciaországban is.

(Fotó: Huszti István / Index)

A bejegyzés trackback címe:

https://f5blog.blog.hu/api/trackback/id/tr638812128

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: macassy: Szurkoló született 2016.06.17. 13:26:02

Ahogy elkezdődött a meccs, rájöttem, hogy izgulok értük.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása